Jdi na obsah Jdi na menu
 


Šest kroků - Zásady pro správné žití

2. 12. 2006

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Obrazek 

 

,,Dobrých a jednoduchých rad a kroků není nikdy dosti !“

,,K tomu, aby ses naučil/a předvídat, musíš si uvědomit hned několik věcí o sobě.“  

 

Tak tady je - slíbených šest kroků :

1. ,,Uvědom si svou mysl !“

 

Aby se šestý smysl mohl pořádně rozvinout, musíš mu k tomu nejprve vytvořit prostor. Pomůžou ti v tom i takové celkem běžné věci, jako je třeba uklizený pokoj, meditační hudba,  tlumené světlo, nebo třeba živé květiny. Zkrátka, všechno, co Ti dělá dobře. Udělej si pro sebe trochu času, rovně a uvolněně se posaď na židli. Zavři oči a maximálně se soustřeď na to, jak dýcháš. Slyšíš svůj dech ? Zhluboka se nadechuj a vydechuj. Tvým cílem je, co nejvíce se soustředit. Až budeš úplně uvolněn/á a zklidněn/á, začneš vnímat svou vnitřní sílu. Důvěřuj svému tělu, má totiž svou vlastní inteligenci, kterou bys neměl/a zanedbávat. Naopak, začni a nauč se ji využívat ve svůj prospěch.

 

2. ,,Dej prostor své fantazii !“

 

Zatímco první krok je na posílení uvědomění si vlastního těla, ve druhém kroku jde o to, dát ,,prostor" svým myšlenkám. Zasni se proto v bdělém stavu ! Dostupné studie dokazují, že lidé, kteří toto dokážou, se často a hlavně dobře rozhodují. Poté, co jsi lépe poznal/a sám/a sebe,   soustřeď se na své blízké okolí.

 

Vyzkoušej následující :

Vytipuj si nějaké oblíbené místečko a sleduj ho, obrazně řečeno, trochu jinýma očima než jindy - mnohem intenzivněji. Je světlé nebo tmavé ? Jak se při pohledu na něj cítíš ? Je ti dobře ? Jsi napjatý/á ? Spojují se ti s ním nějaké vzpomínky ?Nyní si představ, že všechny svoje pocity můžeš na toto místo přenést. Začínáš úplně od začátku - bez předsudku a starých křivd. A to samé můžeš zkoušet i s lidmi.

 

3. ,,Přijímej energii a nauč se s ní zacházet !“

 

Teď sis na vlastní kůži vyzkoušel/a, jaký můžeš mít díky své vnitřní rovnováze pozitivní vliv na druhé. Co ovšem neovlivníš, je fakt, že každý člověk a každé místo, tě přijímá s určitou energií. Nauč se toto vyzařování vycítit.

 

Vyzkoušej to třeba na příteli nebo přítelkyni :

Posaďte se uvolněně proti sobě do křesla a otevřeně bez předsudků se tiše pozorujte. Cítíš jak z něho nebo z  ní vyzařuje energie ? Tak takhle to má každý ! Místo, abys z toho měl/a strach, raduj se, že dokážeš poznat, jestli je ti někdo sympatický, anebo ti nahání hrůzu.

  

4. ,,Poslouchej svůj vnitřní hlas !“

 

Důležité není jen přijímání energie, ale také rozvíjení určitých vlastních pocitů. Nesmíš nikdy zapomenout naslouchat sám/a sobě. Uvědomuj si nejen to, co již je řečeno, ale i to, co nebylo ještě řečeno. Chceš příklad ? Určitě jsi nějak nepřemýšlel/a nad tím, když ti v hlavě zněla jedna a ta samá písnička pořád dokola. Uvědom si, co je to za skladbu. Může to být totiž znamením pro tebe.

 

Příklad: Janička hned po maturitě nastoupila do práce a téměř pokaždé, když ráno usedla za počítač, zněla ji v hlavě skladba cizí skupiny.  Po nějaké době jí došlo, že to byl odraz jejího vnitřního hlasu, který jí chtěl říci - ,,Ta práce ti nedělá dobře.“Poslechla a dala výpověď. Dnes studuje vyšší školu a je šťastná jako nikdy předtím.

 

5. ,,Překonej svůj strach hned na začátku !“

 

Stres a konkurenční tlak je ve světě stále silnější, který na lidi působí jako psychické problémy (ˇporuchy příjmu potravy, bolestmi hlavy, depresemi... )

,,Tady nepomůže žádný lékař nebo prášek - opět se musíme naučit pomoci si sami."

 

Příklad: Vandu čekala maturita. Tři měsíce předtím začala mít poruchy spánku, ve škole se téměř nemohla soustředit na výuku. Krátce před zkouškami dostávala dokonce hysterické záchvaty paniky. Společně s rodiči se teda rozhodla, že si poslední školní rok zopakuje. V tom okamžiku si začala být jistá, že to zvládne. Teď spí zase dobře.

 

Co k tomu říci ?: ,,Tělo nám vysílá signály, které nás vybízejí k tomu, abychom věnovali sami sobě více pozornosti. Nejsme osudu vydáni na pospas, můžeme ho přece ovlivnit. Často jsme těmi jedinými, kdo nás může ovlivnit."

 

6. ,,Mysli pozitivně !“

 

,,Největším nepřítelem člověka je strach před sebou samým“ říká jedno staré přísloví. Vandin  zážitek nám to ukázal v jasných barvách - člověk se bojí, že nastane něco co nezvládne, i když nakonec pravděpodobně zjistí, že to nebylo tak hrozné. Přitom může poznat, že toho unese více, než si myslel, a možná dokonce přijde na to, že ho porážka osobnostně posune dál a otevře mu nové možnosti, o nichž neměl předtím ani tušení. Největším problémem je očekávání, že se stane něco tragického. ,,Pokud očekáváme určitou situaci, sami ji přivoláme. Kdo oproti tomu myslí pozitivně, vyzařuje něco, co ostatní na špatné myšlenky vůbec nepřivádí.“

 

Tak si vezměte k srdci trošku toho ponaučení a pokuste se rozšířit své možnosti a naučit se : 

 

,,Mít se rádi a předávat tuto radost každodenně a všem a všude !“

 

 

,,Jen tak docílíte svých tužeb a přání ve svém jedinečném životě,

který právě žijete !“

A proto ,,UŽÍVEJTE SI A ŽIJTE !!!“

 

,,Držím palce... Pevné nervy...  A mějte se skvěle…!“ Ludmilka

 

Obrazek

 

,,ZÁSADY PRO SPRÁVNÉ ŽITÍ“

 

 

1.  Neubližuj a nenechej si ubližovat.

2.  Nestyď se vyjadřovat své pocity a emoce.

3.  Nezaobírej se problémy, ale řeš je, oddalovaný problém začíná být větším problémem a působí na tvoji psychiku

4.  Měj rád nejdříve sebe a pak ostatní.

5.  Udělej si své hranice a nenech si druhé zajít za ně.

6.  Denně si udělej chvilku pro sebe a uvolni se.

7.  Neznečisťuj si tělo návykovými látkami.

8.  Věnuj tělu péči - pravidelný pohyb.

9.  Čistí své tělo pomocí čajů, koupelí, olejíčků, hudby a jiných pomůcek, vhodná je též sauna, automatická kresba. 

10.  Pobývej často v přírodě. 

11.  Doma si občas zapal svíci a vonnou tyčinku na pročištění ovzduší. 

12.  Zachovávej úctu ke všem, ale nedělej věci na úkor svého cítění.

13.  Řiď se svojí intuicí a ne radami druhých. 

14.  Buď vytrvalý ve svých předsevzetích - uvědom si, že každý program trvá 30 dní, než ho tělo přijme. 

15.  Hledej pomoc sám v sobě a ne ve druhých. 

16.  Uvědom si chyby, které dělají tví rodiče a uvědom si, zda neděláš stejné. 

17.  Pokud se necítíš dobře psychicky, vyjdi si do přírody nebo na návštěvu k druhým, nezůstávej doma. 

18.  Všímej si denního života ostatních a snaž se z toho odvodit ponaučení do dalších situací. 

19.  Dělej vše pro vlastní spokojenost a najdeš spokojenost i v druhých.

20.  Život nemusí být podle tvých představ a je třeba si uvědomit, že vše, co nás potkává, je pro nás ponaučením. 

21.  Nezaviď druhým, každý člověk má své problémy. 

22. Uvědom si, že v životě je vše v biorytmech, tzn.že každý člověk prožívá chvíle štěstí a chvíle neštěstí, pokud si to uvědomíš, bude se ti život přijimat snáze. 

23.  Nauč se být sám se sebou a pak můžeš být i s partnerem, nehledej partnera pokud toto neumíš, může se ti pak zdát, že se budeš cítit ve vztahu více sám, než předtím a budeš příliš závislý na druhém.

24.  Uvědom si, že jsme tu každý sám za sebe, dopřej svobodu v jednání sobě i druhým, nechtěj si nic a nikoho přivlastňovat.

25.  Nauč se žít jen přítomností, vnímat každý daný okamžik.

26.  Přestaň se bát a najdi v sobě sílu změnit svůj život.

27. Nehledej chyby v druhých, ale v sobě !

,,Řiďte se podle těchto slov, ale hlavně dle svého srdce !"   Ludmilka

 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH